Leccos naznačuje článek na Tom’s Hardware o certifikaci HW pro Windows Vista. Vyplývá z něj v podstatě to, že ačkoliv zatím není vůbec nic jasné a uzavřené, velice pravděpodobně budou Windows Vista vykreslovat naprosto všechny součásti GUI jako 3D objekty a proto budou vyžadovat JAKO MINIMUM 64MB grafickou kartu kompatibilní s DirectX 9. Pokud budete chtít Vistu provozovat v 1600×1200, budete velmi pravděpodobně potřebovat kartu s 256MB paměti (což leckdo, včetně mě, dodnes nemá).
Co se týče dlouho očekávaných DirectX 10, ukazuje se, že DirectX 10 bude záležitost výhradně Windows Vista, na jiné platformě prý DX10 nebude (a já si říkal, jak chce MS donutit lidi k upgrade na Vistu, když v zásadě nic tak ohromujícího pro uživatele nepřináší, krom toho, že je ohromujícně pomalá…už je mi to jasné) a samozřejmě bude vyžadovat DX10 kompatibilní karty. S tím souvisí to, že i když může být rozdíl ve výkonu DX9 a DX10 karet minimální, výrobci grafických karet ho jistě patřičně zdůrazní v cenách karet (jako bychom je neznali…).
Věci jako pravděpodobné vyžadované minimum 512MB RAM, možná i víc, pak už asi moc nepřekvapí. V zásadě se prostě zdá, že doba, kdy výkon hardware v počítači požadovaly hry, možná pomalu končí Už v duchu vidím ty reklamy: „Běhá na vašem počítači Windows Vista v 1600×1200? Výborně, pak si můžete být jisti, že naše hra vám na něm bude běhat bez problémů naprosto plynule.“
Asi si půjdu vytáhnout počítač s tím prvním španělským slovem na krytu, s jeho 7.14MHz procesoru a 1MB RAM…a užít si jeho schopnosti zobrazit najednou v GUI několik virtuálních obrazovek současně a každou v jiném rozlišení…a pravda, tenhle systém se i s GUI vešel kompletní na čtyři diskety…