Kingdom Come: Deliverance – jak herní mapa odpovídá reálnému světu?

Úno
23
2018

Pokud jste přemýšleli o tom, do jaké míry středověký svět Kingdom Come: Deliverance odpovídá reálnému Posázaví, máte šanci se to právě dozvědět. Ano, všechny herní lokace jsou skutečné a můžete je doopravdy navštívit (nebo to, co z nich zbylo). A ačkoliv hra přistupuje k některým věcem s jistou volností a některá místa poněkud přesouvá jinam, celkově jde o poměrně přesnou reprezentaci skutečného světa.

Oblast, o které se bavíme, se nachází v okolí města Sázava a protéká jím stejnojmenná řeka. Tady je daná oblast na Google Maps.

Tady je mozaika celé oblasti s vyznačenými klíčovými lokacemi ze hry. Po kliknutí se vám otevře obrázek v plné velikosti (mějte na paměti, že se jedná o poměrně velký JPEG o velikosti zhruba 7 MB):

Kingdom Come mapa - skutečný svět

A tady je herní mapa přibližně napasovaná na skutečný svět (kliknutím opět otevřete obrázek v plné velikosti):

Kingdom Come mapa - herní

Jak můžete vidět, herní mapa se ve skutečnosti skládá ze tří odlišných oblastí sázavského okolí.

První oblastí je oblast kolem Stříbrné Skalice, kde hra také začíná svým překvapivě dlouhým tutorialem/úvodem. Nachází se v ní také osada Rovná a osada Přibyslavice. Když jsem se snažil herní mapu napasovat na tu skutečnou, řídil jsem se především lokací samotného skalického hradu (který už na onom místě nestojí – jeho zdivo bylo použito ke stavbě nového kostela, jenž se přibližně v oněch místech nachází nyní) a také umístěním kostela v Rovné. Rovná už v současné době patří přímo pod Stříbrnou Skalici. Co se týče Přibyslavic, zdá se, že jejich herní verze se možná nachází v trochu jiných místech – ale zmíněná osada už dnes víceméně neexistuje a přiznávám, že si nejsem úplně jistý tím, kde přesně se měla nacházet. Rozhodně je ale podstatně dál od Talmberku, než by se zdálo na základě hry (a totéž pochopitelně platí i pro Rovnou a Stříbrnou Skalici).

Druhou a největší oblastí je okolí Ratají nad Sázavou. V této oblasti se nachází hned několik vesnic a osad, z nichž většina dodnes existuje. V této oblasti jsem u mapy vycházel z lokace ratajského mlýna, a následně jsem se snažil držet jak samotné řeky, tak také umístěním Ledečka, Talmberku a Úžic. Celá tato oblast je do herního světa převedena velice přesně – obsahuje jisté změny a nesrovnalosti, ale těžko říct, jestli je mají na svědomí herní vývojáři nebo skutečnost, že se snažíme porovnávat oblasti, které od sebe dělí více než 600 let. Jedinou podstatnější změnou v této oblasti je prodloužení rovné části toku Sázavy směrem po proudu od Ledečka – evidentně tu byla řeka poněkud zkrácena, aby tvůrci hry získali více prostoru pro třetí a poslední část herní mapy.

Touto třetí oblastí je v zásadě pouze samotné město Sázava. Jak si můžete všimnout, ve skutečnosti se Sázava nachází víceméně uprostřed mezi Stříbrnou Skalicí a Ratajemi, zhruba 6 kilometrů (vzdušnou čarou) od Ratají a asi 5 kilometrů od Stříbrné Skalice. Jelikož je herní mapa čtvercová, byla velikost města Sázava redukována a celé město bylo posunuto zhruba 2,5 kilometru na jih a asi kilometr na východ, přičemž během tohoto přesunu přišla řeka Sázava o pár svých meandrů. Jižní okraj města se teď nachází v těsné blízkosti hradiště Vraník a Sázava je teď také mnohem blíže k vesnici Samopše. U této části mapy jsem se řídil převážně korytem řeky, ale také lokací sázavského kláštera a města samotného. Herní řeka velice přesně sleduje tu skutečnou zhruba až k místům, kde se ve hře na severozápad od města nachází brod.

A to je v zásadě vše. Je zajímavé, jak přesně herní mapa z valné většiny odpovídá skutečnosti, a celkem mě překvapilo, jak velká část herního světa zůstala nezměněna (až na dobové rozdíly). Rozhodně se jedná o pozoruhodné dílo.

Mimochodem, pokud by to někoho zajímalo, tady najdete mou „fotogalerii“ z Kingdom Come: Deliverance. V době, kdy tento text vzniká, obsahuje pouze ony dva výše linkované obrázky, ale mám už připravených pár „snímků“ ze světa KC:D a v dohledné době je tam doufám nahraji.

5 lidem se článek líbí.

Napsal(a) dne 23. 2. 2018 v 19:05
Kategorie: HW, SW a podobná verbež,Nezařazené,Osobní

Žádné komentáře

Komentáře byly uzavřeny.

RSS komentářů k tomuto příspěvku. Zpětné URL


Používá systém WordPress | Styl: Aeros 2.0 z TheBuckmaker.com