Kvalitní benchmarky od odborníků podruhé

Led
20
2009

Pan „novinář“ Šulc, který mě tak znechutil svým mimoňským benchmarkem GTA 4 v posledním Levelu (viz nedávný zdejší příspěvek, kde podrobně rozebírám proč) je evidentně aktivnější, než jsem si myslel. Teď jsem na PCTuning úplnou náhodou (hledal jsem, zda a jak se v Mirror’s Edge zapíná nějaké timedemo) narazil na jeho podobně svérázný benchmark právě Mirror’s Edge.
Například výrok ve smyslu „v prvním testu má sice karta od nVidie o třetinu vyšší framerate, ale ono je to stejně vlastně celkem jedno, protože neznám nikoho, kdo by to poznal“ o něm IMHO prozrazuje víc, než kdy chtěl, a poměrně hezky ilustruje celou filozofii jeho rádobyodborného blábolení. Stejně tak jsem například dost nechápavě kroutil hlavou nad tím, s jakou odhodlaností neustále (objevuje se to tam na mnoha místech) herní nastavení „Kvalita grafiky“ vydává za „částicové efekty“, přestože následně ještě v týchž větách přiznává, že tohle nastavení mění úroveň HDR, bloomu a podobných postprocesových efektů (které pochopitelně s částicovými efekty nemají pranic společného).

Znovu si říkám, co je vlastně dneska potřeba k tomu, aby člověk mohl psát do nejčtenějších médií o hardware a software, který mu pro tyto účely navíc ještě poskytují zdarma sami distributoři – novinářem se dnes evidentně může stát kdokoliv, aniž by zvládal byť jen pravopis či základy slohu, natož snad uměl skutečně dobře psát (pro příklad stačí otevřít v podstatě libovolné noviny či kterýkoliv časopis), a odborným novinářem se pak zase pro změnu zjevně může stát každý, kdo postoupil do předchozí škatulky „novinář“ a chtěl by o dané věci něco napsat, bez ohledu na to, jestli alespoň trochu rozumí tomu, o čem píše.

Inu, nakupujte u odborníků…

(I když…jak tak koukám na komentáře, tak stádo nadšeně hýká a tleská za skvělý článek, takže je vlastně všechno v pořádku, trh dostává přesně to, čeho si žádá…sračky…)

Buďte první, komu se článek líbí.

Napsal(a) dne 20. 1. 2009 v 03:36
Kategorie: Absurdistán,HW, SW a podobná verbež,Osobní

4 Comments »

  • Captain N napsal:

    Šulc zřejmě aspiruje na novodobý etalon blbosti…

  • Johny_G napsal:

    Mě tam nejvíc zaráží vše kolem PhysX. Jednak bych byl opatrný s větami jako „Vrcholem fyziky byla hmotnost
    a výbušnost předmětů jako u Half Life 2 z roku 2004, což je v této oblasti doslova pravěk.“ Např. u mě tvoří útěky skrz tříštící se sklo nemalou část herního zážitku. Trhající se igelit tam taky prostě musím mít – u mě funguje kdejaké eye-candy :-). No a pak se mi nezdá ta část s drivery. Jsem si téměř jist, že PhysX potřebuje drivery i pro softwarové výpočty, jelikož je jejich součástí kompletní framework.

  • Case napsal:

    Hele, ten jeho blábol nemělo smysl ani nějak podrobněji číst, natož ho nějak víc rozebírat. Takže je velice pravděpodobné, že mi tam spousta věcí unikla. Popravdě řečeno, kdosi v komentářích zpochybňuje vcelku rozumným způsobem i výsledky samotné. Já vím jedno – prostě si to otestuju sám.

    A teda nevím, jestli se bez těch akcelerátorů skutečně k něčemu využívaly, ale rozhodně se už v minulosti PhysX drivery s některými hrami instalovaly i na počítačích bez Ageia karet – od boku mě napadá třeba Ghost Recon Advanced Warfighter.

  • Johny_G napsal:

    Kdyby Ghost Recon – existuje i wrapper PhysX pro Game Maker, a když není framework, není odkud volat metody. Vzpomínám si, že s tím měl jeden freewarový vývojář při betatestech těžkou hlavu, protože hra u drtivé většiny hráčů končila runtime errorem. Samozřejmě tohle netřeba brát jako podnět k další diskuzi – jen jsem chtěl přihodit k dobru nějakou tu další věc, kterou v jeho textu můžeme považovat přinejmenším za spornou.

RSS komentářů k tomuto příspěvku. Zpětné URL


Napište komentář

Používá systém WordPress | Styl: Aeros 2.0 z TheBuckmaker.com