Pan „novinář“ Šulc, který mě tak znechutil svým mimoňským benchmarkem GTA 4 v posledním Levelu (viz nedávný zdejší příspěvek, kde podrobně rozebírám proč) je evidentně aktivnější, než jsem si myslel. Teď jsem na PCTuning úplnou náhodou (hledal jsem, zda a jak se v Mirror’s Edge zapíná nějaké timedemo) narazil na jeho podobně svérázný benchmark právě Mirror’s Edge.
Například výrok ve smyslu „v prvním testu má sice karta od nVidie o třetinu vyšší framerate, ale ono je to stejně vlastně celkem jedno, protože neznám nikoho, kdo by to poznal“ o něm IMHO prozrazuje víc, než kdy chtěl, a poměrně hezky ilustruje celou filozofii jeho rádobyodborného blábolení. Stejně tak jsem například dost nechápavě kroutil hlavou nad tím, s jakou odhodlaností neustále (objevuje se to tam na mnoha místech) herní nastavení „Kvalita grafiky“ vydává za „částicové efekty“, přestože následně ještě v týchž větách přiznává, že tohle nastavení mění úroveň HDR, bloomu a podobných postprocesových efektů (které pochopitelně s částicovými efekty nemají pranic společného).
Znovu si říkám, co je vlastně dneska potřeba k tomu, aby člověk mohl psát do nejčtenějších médií o hardware a software, který mu pro tyto účely navíc ještě poskytují zdarma sami distributoři – novinářem se dnes evidentně může stát kdokoliv, aniž by zvládal byť jen pravopis či základy slohu, natož snad uměl skutečně dobře psát (pro příklad stačí otevřít v podstatě libovolné noviny či kterýkoliv časopis), a odborným novinářem se pak zase pro změnu zjevně může stát každý, kdo postoupil do předchozí škatulky „novinář“ a chtěl by o dané věci něco napsat, bez ohledu na to, jestli alespoň trochu rozumí tomu, o čem píše.
Inu, nakupujte u odborníků…
(I když…jak tak koukám na komentáře, tak stádo nadšeně hýká a tleská za skvělý článek, takže je vlastně všechno v pořádku, trh dostává přesně to, čeho si žádá…sračky…)
Šulc zřejmě aspiruje na novodobý etalon blbosti…
Mě tam nejvíc zaráží vše kolem PhysX. Jednak bych byl opatrný s větami jako „Vrcholem fyziky byla hmotnost
a výbušnost předmětů jako u Half Life 2 z roku 2004, což je v této oblasti doslova pravěk.“ Např. u mě tvoří útěky skrz tříštící se sklo nemalou část herního zážitku. Trhající se igelit tam taky prostě musím mít – u mě funguje kdejaké eye-candy :-). No a pak se mi nezdá ta část s drivery. Jsem si téměř jist, že PhysX potřebuje drivery i pro softwarové výpočty, jelikož je jejich součástí kompletní framework.
Hele, ten jeho blábol nemělo smysl ani nějak podrobněji číst, natož ho nějak víc rozebírat. Takže je velice pravděpodobné, že mi tam spousta věcí unikla. Popravdě řečeno, kdosi v komentářích zpochybňuje vcelku rozumným způsobem i výsledky samotné. Já vím jedno – prostě si to otestuju sám.
A teda nevím, jestli se bez těch akcelerátorů skutečně k něčemu využívaly, ale rozhodně se už v minulosti PhysX drivery s některými hrami instalovaly i na počítačích bez Ageia karet – od boku mě napadá třeba Ghost Recon Advanced Warfighter.
Kdyby Ghost Recon – existuje i wrapper PhysX pro Game Maker, a když není framework, není odkud volat metody. Vzpomínám si, že s tím měl jeden freewarový vývojář při betatestech těžkou hlavu, protože hra u drtivé většiny hráčů končila runtime errorem. Samozřejmě tohle netřeba brát jako podnět k další diskuzi – jen jsem chtěl přihodit k dobru nějakou tu další věc, kterou v jeho textu můžeme považovat přinejmenším za spornou.