Need for Speed: Undercover – nerecenze

Lis
27
2008

Tohle není recenze (byť to tedy z nedostatku kategorií mezi recenze zařadím). Spíš takové první (a poslední) dojmy. Protože nemám pocit, že ani v případě, že to snad v záchvatu nudy budu hrát dál, bych o tom chtěl snad něco víc psát.

NFS Underground trochu jinak než na vypiplaných promo screenshotech s leskými auty ;)

Ty šmouhy po stranách při vyšších rychlostech ještě rytmicky „problikávají“ dobíla, asi jako že proudění jako v aerodynamickém tunelu. Těžko se to popisuje, ale v pohybu to prostě vypadá neskutečně hnusně. Pravda, tady jsem si ještě záměrně vybral hodně mizernou krajinu. Ta hra je teda kromobyčejně hnusná i ve městech, jenom na ni prostě naplácali všemožné „cool“ efekty, aby to nebylo tak okaté. Ostatně, běží na ProStreet enginu, který taky krásou zrovna neoplýval. Zato oplýval všemožnými problémy, cukáním a podobně, a to i na velice slušných sestavách, což se vývojářům evidentně podařilo s velkým úsilím zachovat (mimochodem, cracknutá verze podle jistých informací z různých diskusních fór běhá ještě znatelně hůř – upřímně těch, co ji budou hrát, lituji). Ovládat se to pořádně nedá, zejména brzdit skoro nejde, protože to takřka okamžitě jde do naprosto nevypočitatelného smyku, o ručce nemluvě. Naštěstí není brzda potřeba, protože i v té nejvyšší rychlosti jde 90% zatáček vytočit prostě tím, že sundáte „nohu“ z plynu, a někdy ani to není potřeba. AI běžné dopravy má zajímavou vlastnost – řidiči spořádaně jedou ve svém pruhu a čekají, dokud se k nim nepřiblížíte tak na metr, aby poté začali zběsile křižovat silnicí ze strany na stranu pod úhlem cca 45 stupňů (obzvlášť zábavný pohled na to je, když to udělá autobus). S velkou chutí také v podobných záchvatech přímo před vámi bourají jeden do druhého, a to i na křižovatkách, kde to do sebe velice často prostě bez brždění naperou. Do policajtů takřka nemá smysl narážet, byli předtím v Carmageddonu a vyzvedli si tam „solid granite car“ bonusy. Naštěstí je to všechno ale jedno – ačkoliv se na autě poškození projevuje, je to jen vizuální záležitost, jízdní vlastnosti se nijak nemění a bouračky tedy jen zdržují. Klidně to můžete naprat plnou rychlostí do betonové zdi, nestane se vůbec nic, jen auto bude mít odřené a trochu pomačkané plechy.
Snad nejlepší na ní jsou překvapivě avízované hrané sekvence, které jsou kupodivu snad poprvé v historii NFS (myšleno novodobého NFS, v jedničce byla samozřejmě videa super) docela koukatelné – když pominu skutečnost, že u nich je špatně synchronizovaný zvuk s obrazem a to, že režisér ve snaze být děsně cool zběsile stříhá, klepe kamerou a během monologu najednou udělá třeba detail ruky, nohy (v případě žen, pochopitelně) nebo třeba oka dotyčného (aniž by tedy tou rukou dělal nějaké gesto nebo tak něco, prostě naprosto bezúčelně). Ale evidentně jsou už alespoň točena v jakýchsi takých kulisách a nejsou to jen „herci“ před bluescreenem, kteří jsou potom zasazeni do herního prostředí (což působilo v předchozích dílech jako pěst na oko). Navíc mi v těch pár, co jsem viděl, přišlo, že představitelé protagonistů i jakž takž hrají, dokonce i hlavní modelka, ne jako ta totální dřeva v minulých dílech. Ale třeba jsem zatím neviděl „ta pravá“ videa.

Nicméně herně je to zkrátka děs a hrůza a vážně bych EA doporučil, aby se na to snad radši vykašlali, protože rok od roku przní sérii NFS víc a víc. Nevím, proč je podle EA „arkáda“ synonymem pro nesmyslnou a naprosto nevyzpytatelnou fyziku a AI bez sebemenšího modelu poškození, ale evidentně se tohohle konceptu nehodlají pustit, právě naopak. Když to srovnám třeba s geniálním GRiDem, což je ve své podstatě taky spíš arkáda…

(Pokud by někdo mermomocí chtěl nějaké hodnocení, tak 30% s tím, že ovšem nereflektuje hru jako celek, ale jde jen o zmíněné první dojmy)

Buďte první, komu se článek líbí.

Napsal(a) dne 27. 11. 2008 v 08:44
Kategorie: HW, SW a podobná verbež,Recenze

7 Comments »

  • Johny_G napsal:

    Vím, že melu furt to samé, ale když už máš celkem dost silnou mašinu, zkoušel jsi Flatout: Ultimate Carnage? Vypadá to výborně, je to ryzí arkáda, ale má velmi použitelný fyzikální engine.

  • Case napsal:

    Heh, když UŽ máš CELKEM silnou mašinu…tak dík! Koukám, že kdo nemá nějakou tu X2 kartu, Crossfire nebo SLI, ten jako by nebyl.

    A ne, nezkoušel, a nemám ani v plánu. Předchozí dva díly Flatoutu mě zoufale nebavily, nejdéle, co jsem některý z nich hrál, jsem snad ujel ve dvojce jeden závod, víc určitě ne. Akorát ty vedlejší disciplíny byly zkraje v jedničce vcelku zábavné, ale nemají zkrátka šanci vydržet příliš dlouho, rychle to omrzí.

  • Johny_G napsal:

    Tak jsem to nemyslel – osobně mám hodně zastaralé počítače, a Ultimate Carnage už si plynule vůbec zahrát nemohu. Jakou máš momentálně sestavu netuším – jen jsem hádal silnější stroj vzhledem k tomu, co hráváš.

    Nicméně z toho Flatoutu jsem překvapen. Připadá mi to velice zábavné a hratelné i opakovaně. No nic – já zkusím GRiD.

  • Case napsal:

    Já to taky nebral kdovíjak vážně ;) Každopádně už cca rok mám sestavy, které by se IMHO daly označit za celkem silné, minimálně v herním smyslu – donedávna jsem měl dvoujádrového Athlona 4400+ se 4GB paměti a Radeonem 3870, teď jsem před nedávnem upgradoval na čtyřjádrového Phenoma 9550 a GeForce GTX 260. Což v praxi znamená to, že snad kromě Crysis hraju většinu nejnovějších titulů v pohodě v 1680×1050 s plnými detaily a povětšinou alespoň 2xFSAA.

    Flatout mě nebaví, protože je to akorát IMHO přihlouplé ježdění dokola a vrážení do sebe. Obecně, aby si mě okruhové závody udržely, musejí být něčím nespecifikovaným zajímavé, já na okruhy moc nejsem. V NFS sérii jsou aspoň různé ty sprinty a drifty a tak. GRiD je zase celkově natolik geniální, že mi tam ty okruhy nevadí. Ale na Ultimate Carnage se asi někdy mrknu, už jen ze zvědavosti. Byť je to prý jen dvojka, předělaná do lepší grafiky.

  • Johny_G napsal:

    Flatout 2 (předpokládám tedy že i Carnage) je pouze volitelně prokládán „akrobacií“ a destrukční derby. V novém díle už jsou nějaké další módy Carnage (jeden založený na bourání, druhý naopak na hodně rychlé jízdě s minimem chyb), nicméně dle tvých výhrad soudím, že se ti nezavděčí ani tím :-). Každopádně se skutečně jedná o remake dvojky. Nejsou tam dokonce ani nové tratě. Je to jen shodou podivných okolností, že už čekám na dodání krabice s UC – normálně bych si tu hru nekoupil ani jako skalní fanoušek. Ovšem grafika mi připadá opravdu nádherná. V tomto směru mám dodnes rád i dvojku (přál bych si, aby byly dnešní hry na její grafické úrovni při zachování její výkonové nenáročnosti), a ve trojce už jsou shadery vyobrazeny i vzorky na pneumatikách, auta za sebou nechávají v hlíně hlubokou stopu, textury jsou detailní atp. Mrzí mě, že na to nemám mašinu. Ostatně demo GRIDu mi šlo navzdory výrazně slabšímu vzezření zhruba stejně, takže to nemám ani čím zaplácnout.

  • Case napsal:

    GRiD s výrazně slabším vzezřením? Asi bych se na to měl minimálně podívat, protože mám dojem, že líp vypadající závodní hru než GRiD neznám. A teda patrně máš nějaký hodně slabý stroj, protože stejně tak je GRiD i jednou z nejlépe optimalizovaných her, co znám, i s vysokým nastavením chodí velice slušně. Nechceš upgrade? ;)

  • Johny_G napsal:

    Aha, tak jsem si vygooglil screeny, a on u mě vypadal trochu jinak :-)).
    Upgrade chci, ale ne pro využití dva dny v měsíci, čili by se to muselo narvat do šasi Asus A6000 Series ;-).

RSS komentářů k tomuto příspěvku. Zpětné URL


Napište komentář

Používá systém WordPress | Styl: Aeros 2.0 z TheBuckmaker.com