Benchmark Crysis podruhé

Bře
16
2008

Jelikož mi to nedalo, pokusil jsem se udělat ještě jednou celý nedávný test dema Crysis pod různými operačními systémy. Tentokrát jsem využil zabudovaného benchmarkového batche, takže mám k dispozici mnohem přesnější výsledky. Benchmark se skládá se čtyř „průletů“ první úrovní (v případě dema i jedinou). Hodnoty, uvedené v tabulce, jsou aritmetickým průměrem všech čtyř průchodů (první je vždy o poznání pomalejší než zbylé tři). Nastavení detailů High, rozlišení 1680×1050, Radeon HD3870, Athlon X2 4400+, 4GB paměti.

Pro zajímavost jsem udělal ještě menší srovnání běhu hry s detaily na Very high, což je režim, původně dostupný pouze v DirectX 10 režimu a tedy pouze na Vistě, nicméně několika jednoduchými úpravami se dá zprovoznit i v režimu DX9.

Z výsledků je jasně vidět, že pokud Crysis ve Vistě spustí nic netušící uživatel s uvedeným nastavením ve výchozím režimu (hra se 64bitovým klientem příliš nechlubí a DirectX 9 režim je ve Vistě dostupný pouze spuštěním s dodatečným parametrem), poběží mu hra v průměru o 4 fps pomaleji, než by mu běžela ve Windows XP. To se může zdát jako zanedbatelné, ale je třeba si uvědomit, že vzhledem k tomu, v jakých hodnotách se pohybujeme, se jedná o nějakých 16%, a to už zase tak zanedbatelné není. Použití 64bitového klienta a/nebo DX9 režimu sice rozdíl sníží, ale stále je detekovatelný. Celý test má navíc jeden problém – až pozdě jsem si uvědomil, že jsem měl test provádět raději v nějakém přijatelnějším nastavení, v 1680×1050 High totiž už do hry až příliš zasahuje limit výkonu grafické karty. To je vidět zejména na výsledcích z XP x64, kde v podstatě není rozdíl mezi 32bitovým a 64bitovým klientem, přičemž v nižších nastaveních a rozlišeních tam rozhodně rozdíl je. Krom toho se na nižších úrovních detailů ztráta výkonu ve Windows Vista projeví ještě výrazněji – při hraní plné hry jsem se nezřídka setkal se situacemi, kdy rozdíl 32bitů-Vista a 32bitů-XP x64 činil okolo 10fps (samozřejmě ve prospěch XP) a to už opravdu není zanedbatelné číslo!

A pokud by se zdálo, že je to záležitost čistě Crysis, není tomu tak. Testy v CMR:Dirt a NFS: ProStreet, které jsem dělal také, jsou ještě výmluvnější. Jakmile bude čas na jejich zpracování, zveřejním je tu také.

Buďte první, komu se článek líbí.

Napsal(a) dne 16. 3. 2008 v 16:06
Kategorie: HW, SW a podobná verbež,Osobní

Žádné komentáře »

RSS komentářů k tomuto příspěvku. Zpětné URL


Napište komentář

Používá systém WordPress | Styl: Aeros 2.0 z TheBuckmaker.com